Studenten Inholland denken mee met De Smaak van Italië
De Smaak van Italië werd onlangs uitgenodigd om deel te nemen aan een project van studenten marketing aan de Hogeschool Inholland Alkmaar. De studenten kregen van hun opleiding als opdracht na te denken over het vergroten van de klanttevredenheid en customer loyalty van de abonnees van De Smaak van Italië. Die opdracht leidde tot interessante ideeën.
Nico Moen, consultant bij de abonnee service dienstverlener (S.P. Abonneeservice – Alphen aan den Rijn), had de studenten voorafgaand aan hun bezoek aan onze redactie een tweetal masterclasses gegeven over marketing, klanttevredenheid en customer loyalty. Na afloop van de masterclasses zijn de studenten aan de slag gegaan met het bedenken van ideeën die vervolgens aan de redactie gepresenteerd werden. Hierbij een greep uit hun interessante ideeën:
‘Ontwikkel extra edities van ‘De Smaak van Italië’ voor nieuwe abonnees die op het eerste nummer moeten wachten. Ga samenwerking aan met partijen als HelloFresh die in het verlengde liggen van de aandachtsgebieden van ‘Smaak van Italië’, zoals in dit geval voeding. Ontwikkel een app voor gebruik in Italië, zodanig dat je bij het reizen in Italië wordt geattendeerd op wetenswaardigheden en bijvoorbeeld voorkeur restaurants. Ga racen op Zandvoort en verspreid Azuri voetbalshirts voor nieuwe abonnees.’
Het is voor de redactie van een magazine natuurlijk altijd leuk en interessant als jonge mensen, die niet uit het tijdschriftenvak komen, meedenken over ons tijdschrift. De studentengroepen van Melissa Bakker en Jim de Boer kwamen uiteindelijk als winnaars uit de bus. Met hen hebben we verder gesproken over de ideeën. Het resultaat was een hoop ‘food for thought’ en maakte enthousiast. Sommige ideeën zijn sneller door te voeren dan de ‘out of the box’ ideeën, maar wij waren er zeker over te spreken en willen de studenten bij deze bedanken voor hun harde werk!
- Author: Redactie
- Posted: juni 19, 2018